dilluns

CARTA OBERTA D´UNA CORBERENCA


L’Art de viure, l’art de riure




El passat 27 de juny, vaig assistir a l’exposició d’art còmic, d’en Muntañola a l’Antic Hospital de Peregrins.



Sempre m’ha agradat el món del còmic, mal considerat, com art menor durant molt de temps.



En Muntañola, amb les seves vinyetes i publicacions ha anat deixant testimoni de la vida i evolució d’un país. Plasmant moments quotidians en un foli, amb un llapis, tinta, rotulador, ploma...eines bàsiques per poder relatar una història sense paraules, però altament precisa, implacable, espontània, graciosa i amb àngel.



M’ha evocat moments de la meva infantesa, el meu avi Joan quan anava a comprar el diari i em comprava el TBO que tocava cada dissabte, olor de paper, olor de festa, olor de riure, olor de viure...



A l’Antic Hospital de Peregrins, vaig coincidir amb el Regidor de Cultura que va dir unes paraules, altres Regidors i representants de l’ajuntament i el nou Alcalde que procedia a inaugurar l’exposició. Tots anaven amb la “xuleta” per saber què dir, s’anaven agraint mútuament de l’encert de l’exposició. Senzillament s’anaven donant peixet.



Personalment, he gaudit de l’exposició, però, realment a qui s’ha d’agrair que l’art d’en Muntañola s’hagi instal·lat per uns dies a Corbera, és als Serveis de Cultura, per a la seva sensibilitat,


Li vull donar les gràcies, per intentar obrir les ments amb l’art, per intentar de fer-nos millors persones.